
19.11.2012
Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” organizowana przez Fundację AFP, została nagrodzona w prestiżowym konkursie na najlepsze i najbardziej kreatywne akcje public relations w Polsce. Jurorzy konkursu „Złote Spinacze 2012” uznali ją za najciekawszą kampanię w sektorze technologii, IT i telekomunikacji.
„Złote Spinacze” to organizowany od 10 lat konkurs , który promuje najlepsze projekty z zakresu public relations. W jury zasiadają eksperci ze świata PR, mediów, biznesu oraz innych opiniotwórczych organizacji. Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” została doceniona za oryginalność, innowacyjność zastosowanych rozwiązań i rzetelność projektu.
Przypomnijmy, trwająca dwa miesiące kampania społeczna Fundacji miała na celu promowanie roweru jako ekologicznego i szybkiego środka transportu. Jednocześnie chcieliśmy poprawić infrastrukturę rowerową poprzez postawienie w polskich miastach stu nowych i oryginalnych stojaków. Uczestnicy akcji pokonywali wymagany dystans na rowerach (z aplikacją mobilną w kieszeni) lub w animacji online. Korzystając z obu sposobów przejechali w sumie prawie 80 tysięcy kilometrów! Przy okazji, powstała ogromna baza tras rowerowych, do której użytkownicy dodali ponad tysiąc propozycji na ciekawą wycieczkę na dwóch kółkach. W tej chwili przejechane w akcji kilometry „zamieniają się” na stojaki rowerowe fundowane przez All For Planet. Nowe miejsca parkingowe dla rowerów pojawią się aż w 9-ciu województwach, w 17-stu różnych lokalizacjach!
Akcja „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” została zauważona nie tylko przez jurorów „Złotych Spinaczy”. Już wcześniej opisano ją także w raporcie „Game Industry Trends 2012”, który prezentuje między innymi najciekawsze przykłady wykorzystania mechanizmu gry w akcjach marketingowych.