18.07.2016

Wrocław wygrywa na Przystanku Woodstock

22 tysiące kilometrów na 22. Przystanku Woodstock. Taki dystans pokonali na rowerach stacjonarnych uczestnicy festiwalu walcząc o nowy parking dla swojego miasta. Rywalizacja o stojaki rowerowe była elementem kampanii społecznej „Kręć Kilometry” organizowanej przez Fundację Allegro All For Planet. Najwięcej kilometrów przejechali mieszkańcy Wrocławia i to w tym mieście pojawi się nowy parking rowerowy.

Mimo niesprzyjającej pogody, rowerowa rywalizacja trwała w najlepsze już od pierwszego dnia festiwalu. 

W specjalnym namiocie w Strefie Allegro uczestnicy festiwalu pokonywali po 2 kilometry na rowerach stacjonarnych i przekazywali ten dystans na konto wybranego miasta. Jednocześnie brali udział w największym w Polsce badaniu opinii rowerzystów, w którym oceniali między innymi stan infrastruktury i bezpieczeństwa rowerowego w Polsce. Tylko na Woodstocku, ankietę wypełniło blisko 8 tysięcy rowerzystów! A rowerową rywalizację o stojaki wygrał ostatecznie Wrocław, który zgromadził na swoim koncie prawie 1000 kilometrów.

„Przede wszystkim chciałem Wam powiedzieć, że Allegro Wam się pięknie kłania! Kłania Wam się za Wasze zaangażowanie, za Waszą iskrę współdziałania i za to, że z nami pięknie kręciliście kilometry. 

Przez 3 dni festiwalu, przejechaliście w sumie prawie 22,5 tysiąca kilometrów. Czyli dystans, jak stąd do Rio de Janeiro i z powrotem! I zrobiliście to Wy! Dzięki wielkie! A wygrał Wrocław i do Wrocławia jadą stojaki rowerowe” – powiedział ze sceny głównej festiwalu Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet.

Kolejny w rankingu był Poznań, którego mieszkańcy przejechali 892 kilometry. Za to warszawiacy ukończyli rywalizację na 3. miejscu zdobywając 688 km dla stolicy. Kampania „Kręć Kilometry” trwa do 30. września 

i każdy może jeszcze dołączyć do rowerowej rywalizacji. Wystarczy pobrać bezpłatną aplikację mobilną i jeździć na rowerze. Szczegóły dostępne są na stronie: http://kreckilometry.pl/. 

Miłość na Wielkim Kole

Rowerowa rywalizacja to nie jedyna atrakcja, jaką przygotowało Allegro na 22. Przystanku Woodstock. Jedną 

z największych (dosłownie i w przenośni) był 32 metrowy diabelski młyn, który górował nad festiwalowym polem. Z przejazdu na nim skorzystało przez trzy dni 11,5 tysiąca osób.

„Nasze Wielkie Koło tradycyjnie już cieszy się rekordową popularnością wśród Woodstockowiczów. W tym roku dwukrotnie byliśmy świadkami festiwalowych zaręczyn „na wysokości”. Cieszymy się i życzymy powodzenia obu parom” – mówi Agata Stachowiak z Allegro.

Ponad 200 osób dostało też unikalną okazję zobaczenia finałowych koncertów z Wielkiego Koła. Sobotnia, nocna przejażdżka była główną nagrodą w konkursie w mediach społecznościowych. 

Odwiedzający Strefę Allegro wysyłali także w świat animowane pozdrowienia z festiwalu. Wszystkie można zobaczyć tutaj: https://woodstock.allegro.pl/gifbox.

 

Zobacz galerię zdjęć